Hi korang ^_^


Assalammualaikum korang..


haahahahah...mcm ramai je baca blog aku ni siap ckp 'korang'..kompiden diva AA betul. See my level..see my level!!😂😂

Alhamdulillah semalam aku dapat puasa hari keempat syawal..today aku x sambung, sebab da plan awal2 nak pegi ioi mall putrajaya..monday ni insyaAllah aku sambung lg habiskan puasa 6 tu..heheheh...

Haa.. today 1st time aku bawak anak2 aku keluar umah lepas kerajaan bagi pelepasan PKPP (PERINTAH KAWALAN PEREGERAKAN PEMULIHAN). Dekat 3 bulan kot bebudak ni terperap kat rumah sejak Cov19 kat Malaysia menular. PKP pertama bermula 18 March 2020, masa kerajaan perintah rakyat kuarantin tanpa boleh membuat sebarang pergerakan di luar, fuhh terase sangat la kehidupan berubah. Sampaikan terjadinya panic buying di kalangan masyarakat setempat. 

Aku ingat lagi 16/3 masa tu plak kitorg kat ioi putrajaya, ura-ura kerajaan nak laksanakan PKP pertama dah buat org ramai keluar cari barang2 keperluan, maybe da start panik di kalangan rakyat takut terkurung kat umah dlm tempoh yg lama so nanti kehabisan stok makanan terutamanya. Yg kitorg plak boleh lagi berlenggang2 je waktu tu walaupun nampak dah TESCO IOI masa tu org keluar masuk tanpa henti. Kaunter pon berbaris panjang. Aku time tu x tau ape2 sgt, just masuk outlet Direct Factory cari bag sekolah anak ku. Time tu la pon anak aku ni bag sekolah nak rosak, dua2 plak tu..padahal awal tahun bag baru je beli.. choy!

Shuben aku update kat pesbuk, untung arrrr..dapat gak aku wat kenangan time ni..Hahahhaha.. sejarah Malaysia kot, aku dapat merase kehidupan norma baru..

Padan la dgn muka aku pon time tu x beringat nak beli stock kat umah, mlm tu PM dah announce PKP semua org tak leh sesuka hati nak keluar rumah. Huhuhuu...


Tujuan utama aku pegi IOI Mall tadi pon sebab malas nak masak kat umah, lagipun stock dlm peti pon da abes sooooo...ada la alasan aku nak bagi ke shuben ajak keluar makan.. wakakakkakakak



Ulasan

Catatan Popular